نقد و بررسی دستگاه P1102W HP


دستگاه HP Laserjet Pro 1102W یک پرینتر لیزری تک رنگ با چند قابلیت شگفت انگیز است.سرعت بیش از حد انتظار و قابلیت اتصال بی سیم (wifi) دارد. متاسفانه تونر گران قیمت آن (منظور قیمت کارتریج اورجینال است)، قیمت مقرون به صرفه دستگاه را خنثی می کند. کارتریج مصرفی این دستگاه 85A است.

دستگاه HP Laserjet Pro 1102W یک پرینتر لیزری تک رنگ با چند قابلیت شگفت انگیز است.
سرعت بیش از حد انتظار و قابلیت اتصال بی سیم (wifi) دارد. متاسفانه تونر گران قیمت آن (منظور قیمت کارتریج اورجینال است)، قیمت مقرون به صرفه دستگاه را خنثی می کند. کارتریج مصرفی این دستگاه 85A است.
سیستم بی سیم استاندارد به علاوه اتصال کابلی (USB) جهش قابل توجهی در پیکربندی و لرزش دستگاه ایجاد می کند.
مدل p1102w جایگاهی برای قرار گیری 150 برگ کاغذ را دارد. دارای یک صفحه پنل در جلو (به جای یک سینی کامل) به همراه قطعه هدایت کننده عرضی برای مشخص کردن سایز کاغذ است.
صفحه سینی بالایی ظرفیت 125 برگ را دارد. همچنین ساختار این بخش ها به طور چشم گیری محکم و علامت های روی آن ها –به دلیل چاپ روی پلاستیک سیاه و بدون هیچ رنگی- تقریبا ناخوانا هستند.
چاپ دو طرفه دستی هم بر روی pc و هم بر روی mac به همراه راهنمایی های لازم موجود است.
صفحه ی کنترل شامل دو عدد دکمه و سه چراغ led است که همگی دارای تصویر مربوط به خود هستند و نامگذاری نشده اند که البته شما می توانید معنای آنها را در دفترچه راهنمای دستگاه پیدا کنید.


پرینترهای لیزری با این قیمت ارزان انتظار می رود که سرعت کمتری داشته باشند اما laserjet pro 1102w این نظریه را نقض می کند. در آزمایش های ما این دستگاه نتیجه قابل قبول و چشم گیر چاپ 6/14 صفحه بر دقیقه در Pc و 5/14صفحه در دقیقه در mac را حاصل شد، که این صفحات شامل متن و تصاویر گرافیکی تک رنگ بودند. 
هزینه بالای تونر (قیمت کارتریج اورجینال) به سرعت از هزینه پایین پرینتر سبقت می گیرد. کارتریج موجود در بسته بندی، قابلیت چاپ حدود 700 صفحه در شروع کار را دارد.کارتریج جدید و اورجینال HP-laserjetpro 1102w از پرینترهای لیزری معمول سریع تر است و دارای سیستم بی سیم (wireless) است، اما متاسفانه تونر آن گران قیمت است و فقط برای مصارف کم حجم مناسب است.
اگر به دنبال یک پرینتر لیزری کم هزینه هستید که در خانه یا محل کار کوچکتان جای زیادی را اشغال نکند این پرینتر بسیار مناسب است.

 

 

 

تفاوت پرینترها در چه چیزی است؟

برای هر نوع چاپگر و کارایی کاغذ مخصوص و مختلفی وجود دارد.
برخی به صورت تک و جداگانه فقط عمل چاپ و پرینت را انجام می دهند، اما برخی قابلیت های دیگری هم دارند. در حال حاضر به غیر از پرینتر های سوزنی از پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هم استفاده می شود. از سال 2012 کمتر از پرینترهای سوزنی استفده می شود، اما هنوز در برخی کسب و کارها وجود دارد.

چندین نوع پرینتر وجود دارد که بسته به تکنولوژی متن یا عکس متفاوت هستند و کارایی متفاوتی دارند. برای هر نوع چاپگر و کارایی کاغذ مخصوص و مختلفی وجود دارد.
برخی به صورت تک و جداگانه فقط عمل چاپ و پرینت را انجام می دهند، اما برخی قابلیت های دیگری هم دارند. در حال حاضر به غیر از پرینتر های سوزنی از پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هم استفاده می شود. از سال 2012 کمتر از پرینترهای سوزنی استفده می شود، اما هنوز در برخی کسب و کارها وجود دارد.

پرینتر حرارتی

پرینترهای حرارتی برای چاپ فیش پرداختی و رسید استفاده می شود.که در آن از رول به جای کاغذ استفاده می کنند که وقتی حرارت به آنها می رسد و داغ می شود رنگ آن تیره می شود. فرایند چاپ به کاغذ احتیاج دارد و از آن تغذیه می کند اما پرینترهای حرارتی به تونر و جوهر احتیاج ندارند و به راحتی کار میکند.
به هر حال وقتی رول از جاهای داغ عبور کند و تیره شود پس از مدتی غیر قابل استفاده می شود.

پرینتر جوهرافشان

تکنولوژی رایج برای برنامه های کامپیوتر، پرینتر جوهر افشان ارزان و معتبر است. کارتریج پرینتر شامل جوهر و مواد ترکیب شده است که با دقت بر روی کاغذ اسپری می شود و متن و عکس را با کیفیت بالا ایجاد می شود. کارتریج شامل قسمت مهمی مثل جوهر است که پس از مدتی استفاده تمام می شود و باید دوباره جوهر به کارتریج اضافه شود.

پرینتر لیزری

لیزر و دیود ساطع کننده نور پرینتر در دستگاه کپی هم استفاده می شود. هر دو دستگاه دارای بخش هایی مثل سنسور نور، پودر تونر و درام هستند. درون پرینتر نور از لیزر و LED به وسیله درام به صورت نقطه های ریزی روی کاغذ کشیده می شوند و قرار می گیرند. این نور باعث ایجاد الکتریسته ساکن و شارژ درام می شود و این عمل باعث می شود که تونر به درام بچسبد.گرما سبب آب شدن تونر می شود و وقتی درام به کاغذ می چسبد تونر ها روی کاغذ قرار می گیرد و صفحه چاپ شده را بوجود می اورد. پرینتر لیزری نسبت به پرینتر جوهر افشان سرعت بیشتری دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است.

پرینتر سوزنی

این پرینتر صفحات چاپ شده برجسته به وسیله جوهر و سوزن ایجاد می کند. هد پرینتر شامل مجموعه ای از سیم های سفت مرتب شده در یک ستون عمودی است. سنلوئید درایوهای سیم به سرعت با ریبون ضربه می زنند و به عنوان هد پرینتر در سراسر کاغذ حرکت می کنند و با نقطه های مرتب کاراکترها یا تصاویر را ایجاد می کنند. این دستگا ها پیچیدگی کمتری نسبت به پرینترهای لیزری و جوهرافشان دارند. در کسب و کار در قسمت هایی مثل چک چاپ کردن و فیش و قبض چاپ کردن استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

5% پوشش کاغذ در چاپ چیست؟


ما اغلب از مشتریان خود می پرسیم که کارتریج دستگاه هایشان چند صفحه را پرینت می گیرند که ببینیم کدام یک پاسخ می دهند که عملکرد بسیاری از کارتریج ها 5% است.
خیلی از مردم نمی دانند که 5% عملکرد چاپ چیست و از کجا می آید برای اینکه بدانید که معنی آن چیست و مستلزم چه چیزی است، این مقاله را بخوانید.

ما اغلب از مشتریان خود می پرسیم که کارتریج پرینترها چند صفحه را پرینت می گیرند که ببینیم کدام یک پاسخ می دهند که عملکرد بسیاری از کارتریج ها 5% است.
خیلی از مردم نمی دانند که 5% عملکرد چاپ چیست و از کجا می آید برای اینکه بدانید که معنی آن چیست و مستلزم چه چیزی است، این مقاله را بخوانید.

5% پوشش صفحه از کجا می آید ؟

سازمان بین المللی استاندارد سازی(ISO) این 5% را اندازه گیری کرده است تا به تولید کنندگان کمک کند که تنظیم کنند هر کارتریج میتواند چند صفحه را پرینت بگیرد.
یک روش اندازه گیری برای بازده کارتریج ها در میان پرینترهای مختلف انجام دادند.هر کارتریج را در دستگاه قرار می دهند و تا جایی که کارتریج تمام شود پرینت می گیرند. تعداد کل صفحه ها در وب سایت میبینید تعداد پرینت های کل یک کارتریج است.
این سند ISO است. این 5 صفحه سند شامل طراحی مختلف کاغذ های معمول چاپ شده مثل نامه و سند نمایشی دیگر است.
استفاده از این سند باعث تولید کارتریج با استاندارد بیشتر و بازده بهتر کاغذها است که بستگی به نوع کامپیوتر شما دارد.
واقعیت جالب: برای پرینت های عکس استانداردی وجود ندارد. اسناد آنها پرینت می کنند شامل هیچ عکسی نیست به همین دلیل هیچوقت یک کارتریج عکس با یک بازده وجود ندارد و بستگی به نوع عکسی که پرینت می گیرید دارد.

این 5% استاندارد چه چیزی به شما می گوید؟

به دلیل اینکه آنها به صورت استاندارد چاپ می گیرند این 5% به شما اجازه می دهد که بازده بین صفحات چاپ شده و تولید شده را مقایسه کنید. قبل از استاندارد سازی شما نمیتوانستید بازده کارتریج اپسون و کارتریج hp را با هم مقایسه کنید.اما حالا مثل هم و قابل مقایسه هستند.
تنها معیار شما برای ارزیابی همین 5% است که می توانید قیمت ها را مقایسه کنید و متوجه شوید که چرا کارتریج A گران تر و مورد استفاده بیشتر نسبت به کارتریج B است.
در سایت ما قیمت و مشخصات کارتریج ها برای انتخاب راحت تر شما وجود دارد.

چگونه می توانید پوشش کاغذ که پرینت می گیرید را اندازه گیری کنید؟

یک نرم افزار در اینترنت وجود دارد که پوشش صفحه را محاسبه می کند. در صورتی است که شما هرروز یک سند را چاپ کنید. ما طرفدار AVPsoft هستیم و از آن برای امتحان کردن 5% پوشش فونت های رایج و مشاهده تفاوت های آنها استفاده می کنیم.
برای اینکه مطمین شویم نتیجه آن دوام دارد، ما یک جمله یکسان را چندین بار تکرار کردیم (روباه قهوه ای از روی سگ قهوه ای تنبل پرید). به این معنی است که استاندارد شدن 5% در محدوده نصف صفحه با فونت نرمال است.

کدام فونت به شما بیشتر از 5% پوشش را می دهد؟

فونت Arial و Times New Roman چون هرروز استفاده می شود.
Calibiri چون برنامه Word با این فونت باز می شود.
Comic sans چون معلم ها از آن استفاده می کنند.
Thomaha چون یک فونت کاملا رایج است.
طبق مشاهدات و تحقیقات calibiri بهترین فونت در همه سایزها ارزیابی شده، در حالی که Arial و Comic sans و Thomaha شبیه به هم هستند. Times New Roman یک فونت عجیب است که در سایز 10 و 11 کاهش و در سایزهای بزرگ مناسب و خوب است.


تونر یکی از اجزای پرینتر شماست. تونر پودر است که روی صفحه قرار می گیرد و بدون آن شما قادر به چاپ کردن نیستید. کارتریج های جوهری بسیار شبیه به تونرها هستند. با این تفاوت که کارتریج های جوهری در پرینتر های جوهر افشان به کار می روند. در حالی که تونر ها در پرینتر های لیزری استفاده می شوند.

تونر یکی از اجزای پرینتر شماست. تونر پودر است که روی صفحه قرار می گیرد و بدون آن شما قادر به چاپ کردن نیستید. کارتریج های جوهری بسیار شبیه به تونرها هستند. با این تفاوت که کارتریج های جوهری در پرینتر های جوهر افشان به کار می روند. در حالی که تونر ها در پرینتر های لیزری استفاده می شوند.
پرینتر های لیزری در انواع کسب و کار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند به این دلیل که کارآمد تر هستند و می توانند حجم زیادی از صفحات سیاه سفید را بسیار سریع تر از اکثر پرینتر های جوهرافشان چاپ کنند.
پرینتر های جوهر افشان به طور عمده برای مصارف خانگی، چاپ های شخصی یا چاپ هایی که نیازمند میزان رنگ هستند، استفاده می شوند درحالی که پرینتر های لیزری برای کاربرانی مناسب است که مرتبا حجم زیادی از صفحات را چاپ می کنند و به همین دلیل است که در بسیاری از کسب و کارها لیزری را به جوهرافشان ترجیح می دهند. هزینه هر صفحه تعمیرات و نگهداری نیز در پرینترهای لیزری کمتر از پرینتر جوهرافشان است. پرینترهای لیزری قابلیت چاپ با نرخ بسیار بالاتری دارند. مثلا 20 صفحه در دقیقه.
بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید که روی پرینترلیزری سرمایه گذاری کرده، تونر بخش مهمی از عملیات به حساب می آید.
تونر پودری است که می تواند به طور مغناطیسی شارژ شود. این تونرهای شارژ شده توسط درام (که به طور الکتریکی شارژ شده) برداشته می شود. 
ذرات تونر برداشته شده و بر روی صفحه به شکل و فرمی که دلخواه شماست کشیده و چاپ می شوند. لیزری که در پرینتر تعبیه شده این ذرات تونر را با استفاده از گرما به صفحه می چسباند.
انواع پودرهای تونر در رنگ های سیاه، سفید، بی رنگ، فیروزه ای ، بنفش و زرد تولید می شوند. این پودر مخلوطی از ذرات ریز پلاستیکی است که هنگاهی که وارد فیوزینگ (بخشی که مخلوط را گرم می کند) می شود بر روی صفحه ثابت می شود. این مخلوط یک تصویر واضح و پایدار بر روی صفحه ایجاد می کند.
تونر معمولا باید بعد از چاپ هر 2000 صفحه جایگزین شود. این هم یکی دیگر از تفاوت های پرینتر های لیزری با پرینتر های جوهرافشان است. در حالی که کارتریج پرینترهای جوهرافشان بعد از چاپ حدود 500 صفحه نیازمند جایگزینی است. مراقبت شما از پرینترتان، انجام تعمیرات معمول، سرویس و تمیزکردن کارتریج ها باعث کارایی موثر پرینتر و افزایش طول عمر آن می شود.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن تونر

  • تمیز کردن کارتریج توسط پارچه مخصوص
  • پارچه مخصوص تونر ذرات تونری که توسط پارچه های دیگر جذب نمی شوند را جذب می کند.
  • استفاده از یک مکنده تونر برای پاک کردن تونرهای ریخته شده در داخل پرینتر
  • استفاده از یک قلم مویی تمیز برای تمیزکردن نقاط و گوشه های غیر قابل دسترس درون پرینتر
  • شستشوی غلطک کاغذ با استفاده از الکل

5 ترفند ساده برای چاپ عکس های رنگی


در زمان های گذشته عکس به وسیله ی نگاتیو عکس در محیط های خاص چاپ می شد که به گونه ای بود که فیلم آن را نگداری می کردند. امروزه این عکس ها در خانه و با تجهیزات خانگی چاپ می شود اما جهت چاپ عکس رنگی باید به نکات مورد نیاز در  پرینترهای جوهرافشان توجه کنید.

در زمان های گذشته عکس به وسیله ی نگاتیو عکس در محیط های خاص چاپ می شد که به گونه ای بود که فیلم آن را نگداری می کردند. امروزه این عکس ها در خانه و با تجهیزات خانگی چاپ می شود اما جهت چاپ عکس رنگی باید به نکات مورد نیاز در  پرینترهای جوهرافشان توجه کنید.

1.سایز عکس را درست انتخاب کنید


کامپیوتر یک دستگاه مطیع است. میتوان به آن دستور پرینت عکس را به هر سایزی که لازم است، داد و چاپ انجام می شود. اما این به این معنی نیست که همیشه عکس های خوبی چاپ شود. عکس ها برای چاپ باید حداقل 200 نقطه در اینچ (dpi)را داشته باشد که عکس قابل قبولی باشد عکس های حداقل با 300 نقطه در اینچ (dpi) کیفیت عالی دارند.
برای اینکه ببینید عکس چند پیکسل دارد باید روی عکس کلیک کنید گزینه ی properties را انتخاب کنید و روی details کلیک کنید. در قسمت height و width پیکسل ها وجود دارند. در ویندوز 7 یا ویستا روی عکس کلیک کنید و به قفسمت information بروید.
اگر میخواهید عکس 10*17 اینچ چاپ کنید کیفیت عکس باید 2000*3400 پیکسل باشد که وقتی به 200 تقسیم شود،عکس در سایز 10*17 اینچ را میدهد. 
اگر می خواهید اندازه ی عکس 6*11 اینچ باشد باید اندازه ی عکس را بر 300 تقسیم کنید.
مشخص است که فاکتورهای زیادی برای یک عکس با کیفیت وجود دارد اما ما راه های خوبی را برای پرینت بهتر به شما پیشنهاد می دهیم.

2. انتخاب صحیح کاغذ

شما می توانید عکس های خیره کننده ای را با پرینتر های جوهرافشان و پرینتر های لیزری رنگی بگیرید. اما نه با هر کاغذی!!
اگر کاغذ مناسب با دستگاه و عکس انتخاب نشود، پس از چاپ عکس در تصویر پخش می شود. برای نتیجه بهتر استفاده از کاغذ عکس سازگار با دستگاه پیشنهاد می شود.

کاغذها هنوز هم از چوب بدست می آید. رایج ترین تنوع آنها در مات و براق بودن آن است. در کاغذ براق بازتاب تمام جزییات در صفحه است، حتی سایه های روی تصویر را هم نشان می دهد. اما روی کاغذ مات اینگونه نیست.

3. استفاده از جوهر با کیفیت

پرینترها ماشین های مکانیکی هستند که با مایعی که درون آن ریخته می شود کار می کنند. این دستگاه طراحی شده عملکرد خود را زمانی که جوهر درآن باشد و عکس چاپ شود نشان می دهد.
زمانی که یک فایل آماده برای چاپ است تنظیمات چاپ را چک کنید که جابه جا نشده باشند که بعد از چاپ متن و تصویر خراب شود.

4.اطلاعات برای چاپ

کاغذ عکس برای چاپ در یک طرف آن طراحی شده است. اگر صفحه دیگر را برای چاپ در پرینتر قرار دهیم جوهر درست جذب نشده و تصویر خوبی چاپ نمی شود. 
برای پرینت بهتر، باید کاغذ چاپ عکس مناسب انتخاب کرد.

5.حفظ چاپگر

مواظب پرینتر خود باشید.
پرینترهای جوهرافشان به گونه ای هستند که نیاز به تمیز کردن و تمیز نگه داشتن دارند. هرماه یا دو ماه یکبار باید هد دستگاه تمیز شود. از دستگاه جوهری باید مرتب استفاده کرد، اگر به مدت طولانی بی استفاده بماند هد آن خشک می شود. با یک بار در هفته پرینت گرفتن هم می توان از این امر جلوگیری کرد.


در مقالات بعدی بیشتر به انواع و کارکردهای پرینترهای جوهری می پردازیم.